12-09-24

Jag håller nu på att göra lasagne, har bara bechamelsåsen kvar att göra men det går fort.
Jag älskar ju som sagt att laga mat, jag hittar alltid på mina egna recept. Jag vet t.e.x inte hur man gör korrekt dillkött men jag lyckades få det att smaka precis som det ska göra!
Jag måste alltid ha det rent runtomkring mig när jag lagar mat. Som när man lagar lasagne, jag steker först bacon,champinjoner,lök och vitlök sedan ska jag steka köttfärsen och då blir det två grytor direkt så jag diskar alltid mellan varje steg.

Sedan är det mycket roligare att lyssna på musik. Själv fick jag höra på en pratande bebis, fungerar ännu bättre;)

Vi åt inte dillkött igår kväll utan vi moffade i oss baguetterna jag köpte på syrrans hotell. Vi äter det imorgon och då ska ni få bild och recept!
Nu ska köttfärssåsen stå och gona till sig i 40 min så jag får busa med älskade bebis så länge.
Ha en trevlig måndag!
Förresten, Ensam mamma söker är ikväll- otroligt pinsamt program men ändå så tittar man...bra där;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0