12-09-20

 
Igår var mamma här en stund och myste såklart med Mollsan<3
Kvart i elva ska vi på 6 månaders-kontroll.
 
Jag har fått in fler mail om att ni undrar om jag gillar att laga mat, gör mina egna recept och så vidare.
Jag älskar att laga mat. Jag gör i princip alltid mina egna recept. Ibland blir det bättre och ibland lite sämre men det blir alltid gott! Man måste testa sig fram:)
 
Igår gjorde jag t.e.x gratängen och då utgår jag ifrån vad jag tror passar bra ihop och det blev så sjukt gott att jag ska dela med mig av recepten till er som inte har så bra fantasi.
 
Sätt ugnen på 225 grader.
Koka 5-6 dl pasta
Fräs ihop en lök(hacka den),en grillad kyckling som du delar(ta även bort skinnet), oliver och 2-4 msk tomatpure(jag använde mig nog av 4 msk), tillsätt sedan 2-5 dl matlagningsgrädde(jag använde nästan 5 dl då jag vill ha det krämigare, för er som inte vill ha det gäller 2 dl, häll över torkad oregano, salt och peppar.
Lägg pastan i en form, blanda kycklingröran och broccolin över pastan. Strö sedan över ca 1 dl riven ost.
 
In i ugnen i ca 15 min!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0