Förlossningsberättelse

Kvällen den 28: e var allt som vanligt. Runt 23 började jag att känna ett tryck mot underlivet. Ingen smärta som störde mig.
Runt 01.30 gick vi och la oss. Henke somnade ganska snabbt och jag vände och vred mig. Halv fyra väckte jag honom och bad honom hjälpte mig in i duschen. Sagt och gjort.

Satte mig i duschen men nu var jag tvungen att andas igenom smärtan. Kändes som att jag var nödig och det rejält!
Henke sprang runt i lägenheten,ringde förlossningen och de bad oss att ringa ambulans. Henke blev ännu mer nervös. Jag åkte in med ambulansen och Henke åkte efter.

När jag väl kom till förlossningen gjordes en undersökning. Jag var öppen 2 cm och huvudet låg väldigt långt ner-därför kände jag ett tryck. Sköterskan sa att jag skulle ha den smärtan i 5 veckor till (jo tjena!)
Blev inlagd på mitt gamla rum och hade sådan smärta men fick ingen medicin och skulle vänta på ronden.
Sköterskan sa att det inte var någon förlossning på G så Henke åkte hem igen. Jag la mig för att försöka sova men jag var nödig!

Tjugo i sju vände jag mig i sängen och vattnet gick. Jag skickade ett sms till Henke att han var tvungen att vända.
Jag blev flyttad till ett förlossningsrum där jag fick lustgas direkt-underbart!
Kvart över sju gjordes en till kontroll och då var jag redan öppen 9-10 cm.
Där emellan var jag ganska hög på lustgasen men sedan startade krystvärkarna 07:55. Två krystvärkar senare var lilltösen ute.
Om jag skulle göra om det?
Direkt!
Jag sprack ingenting. Jag var grym helt enkelt;)
Jag hade en helt underbar förlossning. Jag har haft värre smärta än förlossningssmärtan!

Nu kan jag inte skriva mer för tillfället men jag är tillbaka snart. Jag lär uppdatera ganska ofta nu när jag är själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0