Matsedel



Detta gjorde jag i lördags. Roligt lördagsmat va? Blir man sugen så vad gör man?
Henke gör alltid sina potatisar själv. Han gillar överkokt potatis. Syns det?
Jag gjorde en egen kall sås och den var så otroligt jäkla god! Påminde om remouladsås men ännu godare!

Ta 2 dl creme fraiche, lägg det i en skål och blanda i ca 3 msk gräslök,3 msk bostongurka, 1 tsk senap(jag tog slotts stark) sedan lite salt och vitpeppar.
Ni får smaka av med kryddorna.
Ni kommer inte att ångra er!

Jag skriver ner en matsedel här vad vi kommer att äta under veckan:

Måndag: Kålpudding med kokt potatis,sås och lingon

Tisdag: Lövbiff,potatiskroketter,bearnaiesås med sallad

Onsdag: Hemmagjorda chicken nuggets med ris,tre såser och grönsaksstavar

Torsdag: Kokt korv med potatismos, bostongurka, salladsblad

Fredag: Biff Stroganoff med ris och smörgåsgurka

Lördag: Stekt lax med kokt potatis, broccoli och sambalsås

Jag kommer att lägga ut bilder på maträtterna och skriva recept.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0