förlossning



här står jag:på förlossningen..
runt 16:00 idag fick jag värk i magen och tryck mot rumpan och benen så jag ringde förlossningen och de ville att vi skulle åka in direkt.
Sagt och gjort,vi åkte in och de tyckte att det var tur. livmodertappen var nästan helt utplånad och jag hade kraftiga värkar på 4 minuters mellanrum.

Fick bricanyl i en spruta som inte hjälpte. Fick en till spruta 3 timmar efter + en långtidsvärkande men inget hjälper..
Var nyss och gjorde ett ultraljud och där konstaterades det att det inte skett några förändringar och att jag hade en speciell flytning som kan få igång förlossningen. Nu ska jag gå på bricanyl regelbundet och en tablett mot flytningen så får vi se om det avtar.

läkaren som gjorde ultraljudet nu sa att hon verkar göra sig redo så hon vill nog ut snart. Lilltösen låg ännu längre ner nu och kraffsade med sin arm. Hon mår iallafall toppen där inne.
Jag försöker hålla henne inne..några veckor till iallafall..
Nu får jag en värk så jag säger hejdå för idag.
Skriver imorgon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0