..






Jaha hur ser läget ut här då?
Livmodertappen har blivit längre så det är positivt. Värkarna har inte avtagit men eftersom jag varit sängliggandes tills nu så ska jag börja röra på mig igen. De vill se så att inte livmodertappen förändras när jag rör mig.

Jag har haft ctg på 2 gånger idag och 2 gånger igår men tror ni tösen gillar det? Hon avskyr det. Hon börjar att sparka direkt och sparkar så skönt mot revbenen. Att folk inte förstår att hon vill vara ifred;)
Är livmodertappen oförändrad imorgon så får vi åka hem och vila. Sitter värkarna i och livmodertappen har blivit kortare så blir vi kvar.
Vi hoppas på första för jag vill ha kvar tösen några veckor till.
Läkarna trodde att jag skulle föda för tidigt i vilket fall så vi kanske är tillbaka om 4 veckor.
Jag ska hem och tvätta alla bebiskläder så det är klart!

Henke har varit helt suverän idag! Han har svårt för sjukhus. Det är det värsta han vet men han har inte klagat en enda gång och han har hjälpt mig. Underbar är det rätta ordet.
Han bäddade t.o.m sin säng själv och nu sover han. Jag ligger med värkar och ska ta en bricanyl tablett innan jag somnar.
Förhoppningsvis skriver jag när jag är hemma imorgon annars får ni uppdateringar härifrån;)

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0