12-04-21-svar

"Hur kändes dina värkar? Var det ohållbart?"

Svar: När jag satte mig i duschen så kändes det som att mina blygdben skulle sprängas för att vara helt ärlig. Jag kunde känna hur hennes huvudet tryckte sig nedåt. Det var hållbart i duschen men när jag kom in till förlossningen och fick veta att jag inte skulle få någon medicin förrän ronden hade varit (vilket var om 3-4 timmar) DÅ var det ohållbart. Tur att vattnet gick kort därefter

"Räckte det med bara lustgas för dig?"

Svar: Det räckte gott och väl. Fick jag gå tillbaka nu så skulle jag hellre ha kört utan med tanke på att jag blev totalt väck. Det är en stor del jag inte ens kommer ihåg av förlossningen..tyvärr..

"Hur kändes det när de la upp Molly på ditt bröst?"

Svar: De tog bort lustgasen från mig när krystvärkarna började. Jag blev arg och sa att jag inte skulle klara det utan lustgasen men sköterskan puschade mig och jag tog tag i mina lår och krystade så hårt jag kunde. När värken kom så krystade jag under hela värken. Under andra krystvärken så knäppte ena sköterskan upp min tröja och där kom hon. Helt underbar.
Men det första jag sa var: jag förstår inte..
Jag var lite chockad men sen var det en helt underbar känsla när Henke kom in och gav mig en puss. Allt kändes rätt.

"Hur mycket gick du upp under graviditeten och har du gått ner något nu?"

Svar: Jag vägde 64 kg på inskrivningen. Sista veckan vägde jag 71 så jag gick upp 7 kg. Igår vägde jag mig och då vägde jag 58 kg så nu måste jag äta vitaminer :)
Det gick fort att gå ner graviditetskilona sen vet jag inte vart kilona har försvunnit :)

"Kan du lägga upp en före och efter bild på hur du såg ut innan och efter du blev gravid?"

Svar: Ska se om jag har några bilder.. jag får ta en bild nu på hur jag ser ut.

"Var din förlossning som du tänkt dig?"

Svar: Både ja och nej. Jag visste att jag skulle klara av förlossningen väldigt bra men såhär fort trodde jag inte att det skulle gå. Samtidigt så hade ju Molly legat väldigt långt ner länge och jag hade ju åkt in till förlossningen ett antal gånger under graviditeten:)
Min förlossning var helt underbar. Jag hade underbara människor runt mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0