Frågor&svar

"Du har inte skrivit på länge och jag har saknat att kika in på din blogg. Hur går det med ditt företag? Hur funkar det att jobba ihop med sin pappa? Kram"

Svar: Hej! Nu är jag dock tillbaka så nu börjar vi om. Mitt företag går alldeles perfekt. Jag jobbar inte med min pappa. För att göra en berättelse kort så utbröt det ett bråk och jag kände att jag skulle klara av att föreläsa bättre själv. Nu har jag ingen kontakt med pappa mer eller mindre p.g.a detta.
Men jag klarar det superb. Resten av året är det ganska lugnt med föreläsningar men jag är fullbokad jan-maj.
Det har gått fort på kort tid men jag njuter av att få göra det jag tycker om. Kram


"Kommer du någon gång till Göteborg och föreläser? Jag önskar att min klass fick komma och lyssna på dig. Jag skulle speciellt vilja att alla våra lärare skulle gå på din föreläsning. Tacksam för svar/hanna gbg"

Svar: Hej Hanna! Nu ska vi se..måste kolla i almenackan för så bra koll har jag inte. Klart jag ska till Göteborg, i mitten av februari är det inlagt. Nu skrev du inte vilken årskurs du går i eller i vilken skola så det är svårt för mig att veta om jag kommer till just din skola. Det du kan göra är att fråga din rektor eftersom alla skolor jag ska till vet om detta. Vad roligt att du känner så och när jag föreläst ett tag för just skolklasser så kommer jag att börja ta emot enbart lärare och föräldrar vilket kommer bli jätte spännande. Kram


"Du var och föreläste i min skola för några veckor sen. Jag var tvungen att gå in på din blogg och jag vill bara säga att du gjorde både mig och mina vänner väldigt glada. Vi ville sitta kvar mycket längre än vad vi gjorde. Tiden gick för fort men tack för att du pratar om alla problem alla kan ha och att man inte ska skämmas och jag mår bättre av alla tips du gav. Kram Tyra"

Svar: Hej Tyra! Tack Tack Tack! Alla skolor jag varit på än så länge har varit så underbara. Underbart. Fortsätt som du gör Tyra! Kram


"Hur klarar du av att stå inför så många människor? Du var och föreläste här i Örebro och du stod i aulan och pratade inför ca 300 pers. Jag klarar inte ens av att stå framför klassen! Puss Anonym"

Svar: Hej! Oj vilken fråga. Jag tror att jag går på toaletten 10 gånger precis innan jag ska gå upp. Första gången jag ställde mig på en scen och skulle föreläsa så satt det 280 personer i publiken vilket bara det gjorde mig nervös. Men jag visste vad jag skulle berätta och vad jag ville få fram. När jag väl ställer mig på scenen och får öppna så släpper väldigt mycket. Jag rör mig under föreläsningarna- som du kanske märkte. Jag försöker vara personlig med publiken- vilket hjälper mig. Jag pratar enbart om erfarenheter vilket också gör det lättare. Skulle jag ha ett papper på t.e.x- tio länder i världen med 3 saker om varje land så skulle jag aldrig kunna göra det.
Kram


"jag har ställt samma fråga flera gånger men aldrig fått något svar. det är privat så det kanske är därför. jag undrar om du fått ditt hjärta brustet någon gång? Lina"

Svar: Hej Lina! Förlåt att jag inte hunnit svara men det är många mail som kommer in och tyvärr hinner jag inte läsa alla. Självklart har jag fått mitt hjärta brustet. Av många olika skäl men det är något alla kommer att få vara med om. Tyvärr..men det gör oss förhoppningsvis starkare. Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0