Tankarna


Ursäkta bilden men jag försöker dansa och bilden togs väl ganska fint?;) Hela jag var halvklar- mycket bra!


Jag har haft en okej helg faktiskt. Blev inga redbull med vodka för jag tror jag blev matförgiftad och blev sängliggandes. Jag har däremot haft mycket tid till att tänka, positivt och negativt.

Jobbet- Det är inte värt att jobba så mycket att man inte har tid att träffa familj och vänner eller att jobba så mycket att man får magsår.

Vården- Vad betalar vi skatt för egentligen? Jag vill att vården ska bli bättre! Vi får läsa i tidningar att människor dör för att vissa människor inte ger de den hjälpen de behöver. Det är sorgligt- patetiskt.

Lärare- Hoppsan, nu lär jag få höra men jag läste att lärare vill ha mer betalt för det de gör. De tjänar 26-28 tusen men vill ha mer. Nöj er för sjuttsingen! De som jobbar inom äldreomsorgen har inte ens så mycket och vet ni ens vad de gör för jobb? Orättvist är vad det är. Istället kan man sänka lönen för de som ska ha mindre och de individuella ska ha högre. Jag kan säga såhär- jag har haft två bra lärare genom mina år. Nej jag förstår också att det jag skrev nyss inte skulle funka men fick jag bestämma skulle inte alla som tjäna 28000 nu tjäna så mycket. Lärare har en stor del i våra liv och i era barns liv men om ni bara visste hur vissa lärare är och hur de lär ut. jag vet också att en lärare inte bara lär ut men de ska också rätta prov, skriva prov m.m men tänk utanför banan också. Jag tycker att 26-28000 är bra för att vara lärare men ni kanske vill tjäna 40000 som en läkare?
Nu har jag svamlat lite om detta med..

Undergång- Jorden ska gå under..blablabla..detta har vi hört varje år nu. Ja, vi behandlar inte vår värld bra. Vi skräpar ner och det kommer tecken på tecken utan att vi gör något. Sluta tjata om att jorden går under om 10372 dagar och gör något åt det ihop istället.

Sommaren- Jag älskar sommaren, jag älskar att göra iordning en picknickkorg och cykla ut till sjön. Sätta sig med sin partner och prata, spela spel, njuta och äta. Jag älskar att man får ha mindre på sig utan att frysa. Älskar att man äter mer frukt på sommaren. Gott!

Bröllop- Jag vill gifta mig. Jag vill gå i gången, titta på alla människor, stanna till, titta runt och få lite av panik sen vill jag att min man lägger handen i min. Ingenting spelar någon roll, det är bara vi två i hela världen. Jag vill känna den tryggheten!


Kommentarer
Postat av: Anonym

alldeles riktigt

2011-05-22 @ 20:39:29
Postat av: Anna

Skriv vad du tycker- alla andra gör ju det. finns inget rätt eller fel.

2011-05-22 @ 20:40:09
Postat av: Lena

Lärarna gör mer än vad ni ens kan tänka och ni ungdomar vill ha allt på ett silverfat

2011-05-22 @ 20:43:15
Postat av: Anonym

Lärarna borde få mindre betalt! WTF!

2011-05-22 @ 20:45:05
Postat av: Hannah

(Y)

2011-05-22 @ 20:51:11
Postat av: Anonym

Jag håller med dig Malin.

2011-05-22 @ 23:46:49
Postat av: Jasmine

Måste faktiskt att jag håller med dig om det mesta

2011-05-23 @ 00:15:36
Postat av: Emilia

Jag såg dig idag men jag vågade inte gå fram! Jag har följt dig sen din första blogg och jag älskar dig

2011-05-23 @ 00:17:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0