Dröm blir verklighet?

Har stått och gjort smörgåstårtor nu ikväll. Herregud vad jag ska slappna av i helgen.
Jag ville bara berätta om en dröm jag hade inatt.
Jag träffade farmor..

Hela familjen bodde i ett stort brunt hus som låg precis vid sjön.
Min bror fyllde och släkten började att strömma in. Jag gick upp för trappan, in i vardagsrummet och såg ryggen på någon. Någon som låg i soffan. Ju närmre jag kom desto mer insåg jag vem det var..farmor..
Hon harklade sig. Hon var sjuk.
Hon tittade på mig och jag klappade på hennes mjuka kind. Hon såg precis ut som vanligt bara det att hennes ögon såg svagare ut. Farmor vände sig om och bad mig lägga mig i hennes knä. Hon drog bak mitt hår från pannan och bad mig vara försiktig.
Försiktig för vad, tänkte jag såklart.
- Världen..var försiktig. Jag kan inte längre hålla emot.
Jag förstod ingenting. Ingenting..
Farmor drog sina fingrar på min kind och berättade hur mycket hon älskade sin son och hans fru. D.v.s mamma och pappa.
Hon kände på sig att något var tokigt med henne och hon berättade när hon först träffade mamma, hon berättade att pappa var den bästa som vandrade på denna jord.
Hon viskade tyst att jag alltid skulle gå till pappa om det var något, för att han alltid skulle hjälpa mig.
- Jag har gjort mitt med pappa.
Malin..jag kommer alltid att finnas vid er alla. Titta bara..

Jag kände inte fingrarna lika väl längre! Det blev svagare..svagare..
Hon var borta

Jag vaknade och insåg att det var en dröm.
Jag har aldrig drömt något liknande om farmor.
Jag vet att hon inte finns längre och jag vet att det var en dröm men jag tror att hon pratade med mig.
Jag kommer aldrig att sluta tro att hon tar kontakt med mig, aldrig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0